nillasaloe.blogg.se

En blogg om hälsa, hälsoprodukter, aloe vera och en sund livsstil

Morgonritualer

Vad har ni för morgonritualer? Sånt som ni bara måste göra varje morgon annars slutar dagen i katastrof...
I och med att jag äter Levaxin tabletter måste jag upp och ta den 30 minuter före jag kan äta frukost. jag vill helst att det är tyst och lugnt på morgonen. Jag vill helst inte prata med någon innan jag fått i mig min frulle. Det funkar utmärkt nu när min dotter blivit 14 år men när hon var mindre fick jag bita ihop rejält, för hon är pratglad tösa mi.
En annan sak är att jag formlgen älskar hotellfrukost!!! Det är väl en himla tur att man inte har dett hemma varje dag... det får bli det vanliga bröd med pålägg och en kopp te. Låter torftigt och ser torftigt ut men jag orkar inte fixa i ordning en hotellfrulle...
 
Efter den så är det ju tänderna som gäller. Man vill ju lukta gott och inte ha en massa skumma saker hängande mellan tänderna. Jag har alltid varit en sensodyn människa, men efter det att jag blev återförsäljare av Forevers underbara produkter var jag ju tvungen att prova deras tandkräm. Mycket skeptisk över allt de lovade att tandkrämen skulle göra så beslutade jag att jag skulle ge den en chans. Jag hade 14 dagar av rent helvete. Jag vet inte när jag haft så ont i tänderna som då. Det gjorde verkligen ont. men snål som man är vill man ju inte kasta nåt som inte är slut. Efter dessa 14 dagarna så blev jag helt plötsligt normal igen. Det gjorde inte ont och mitt tandkött slutade blöda. En annan sak som jag haft problem med under åren, att tandköttet blöder lätt och det har jag skyllt på min diabetes. Men nu var det helt plötsligt okej.
Min första reaktion på den här tandkrämen var att jag kände mig så ren i munnen.
Jag kunde inte ta lika mycket tandkräm på borsten för då såg jag ut som en rabies smittad, löddrar nåt så fruktansvärt. 1/3 av vad jag brukade ta och det funkade perfekt. Det betyder att en tandkrämstub räcker i minst 3 månader på 3 personer och då är priset 98 :- inte dyrt.
 
Vad är det då som gör den här tandkrämen så bra? Jo den har aloe vera som bas och den tar hand om slemhinnorna (tandkött) i munnen så att de håller sig fräscha, det betyder också att har man problem med tandfickor, tandsten och ilningar så försvinner dom. Tabdkrämen är knallgrön och det kommer sig av att det är klorofyll i. Klorofyllen polerar mjukt dina tänder vita. Alltså inget slipande med mikroskopiska ingredienser som ger repor i tänderna. Man kan jämföra med att putsa fönstren med sandpapper eller med mjukt papper. Jag föredrar mjukt papper därför fortsätter jag med Forever Bright.
Den innehåller heller inget fluor vilket betyder att små barn och djur kan använda den också. Hundar med tandstensproblem har stor nytta av den här tandkrämen då det hjälper att smörja in tänder och tandkött på dom.
Blir du nyfiken och vill prova?
Maila mig på [email protected] så fixar vi det.
Nu när vi pratar tänder ... så kommer jag in på sötsaker.
Min dotter fyller 14 om typ 14 dagar och jag vill ge henne den bästa tårtan ever... så nu ska jag googla tårta.
Har ni något bra tips så hör gärna av er. Alla tips tas tacksamt emot.
Ha en underbar dag
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: