nillasaloe.blogg.se

En blogg om hälsa, hälsoprodukter, aloe vera och en sund livsstil

SOL!!!!!!!!!!!!

Kan det bli mer vårlikt ute än det är just nu?
Det droppar ifrån taket, små fåglarna sjunger och solen lyser. Helt underbart!!!! Kanske skulle ta och gå ut och ställe mig vid husväggen och vända näsan mot himlen en stund. Det är ju sånt man kan tillåta sig när man jobbar hemifrån och man är sin egen chef. Då kan man ju bestämma själv när det är dags för kaffe eller om man ska ta en break och träna lite istället.... underbart. Tänk om fler kunde/vill uppleva den här friheten. It´s all up to you!!! Eller som vi säger på svenska, det blir vad du gör det till.
 
Idag har jag verkligen kli i fingrarna efter att börja plantera frön. Har bestämt mig för att testa på att odla vitkål, broccoli och brysselkål i år. Sen är det ju en hel hög med andra saker... blomkål, lila morötter, rödlök, sockerärter, squash, bönor av alla de slag, rödbetor, piplök och basilika. Ska vara duktig och försöka komma ihåg att ta kort på utvecklingen. Det kan ju vara kul med lite dokumentation över resultatet. Sen ska vi väl inte glömma tomaterna ... jag brukar varje år köpa romanticatomater... ni vet de där svindyra små goda ... så tar jag en tomat och tar frön ut och sätter... jag lovar resultatet är kanon. I år hittade jag inga romantica men enligt tjejen i frukt/grönt avdelningen så skulle fantastico tomaterna vara samma sak. Ja, vi får väl se. Sen ska jag testa bifftomater i år. Tänkte att de kunde vara goda att grilla och göra krossade tomater av. Kanske till och med att jag vågar mig på att göra egen ketchup. Ja vi får se hur många det blir till att börja med.
 
Tänk att livsandarna vaknar till liv så drastiskt bara för att solen tittar fram!!!
Hoppas hoppas hoppas att dimman lättar i Sotji så att man kan se Herrarnas skidskytte 12,30.
Sveriges skidåkare har ju varit helt ortoligt duktiga i helgen. Därav de icke befintliga bloggarna här. Något måste ju gå bort tyvärr och OS har vi ju bara vart fjärde år.
 
Tänkte på Kallas enormt stora leende med hennes vackert vita tänder.
Det får mig att vilja slå ett slag för tandkrämen jag säljer.
Forever bright heter den och den har naturligtvis aloe vera som bas, dessutom har den den vårdande propolisen i sig och vackert knallgrön klorofyll.
Jaha tänker säkert ni, vad är så märkvärdigt med den då?
Jo aloe vera är ju känd som läkeväxt i flera tusen år tillbaka. Mest kanske man tänker på brännskador men den har även de egenskaperna att den tar hand om våra slemhinnor. Det är ju något vi vill ha eftersom våra tänder sitter fast i slemhinnorna i munnen. Jag led av blödande tandkött (diabetiker), tandsten och ilningar i tänderna. När jag började sälja de här underbara produkterna så var jag lite skeptisk till just tandkrämen. Men jag tänkte att jag måste ju prova hur ska jag annars kunna sälja?
Jag genom led 1-2 veckors helvete, där jag hade mycket ont i tänderna... men så... nu har jag aldrig ont av ilningarna längre!!! Mitt tandkött blöder inte och tandläkaren hade knappt någo tandsten alls att plocka sist. Jag som alltid fått skäll för att jag inte använder tandtråd... i år sa han inget och jag använder inte tandtråden mer nu.
Alltså aloe veran och propolisen tar hand om vår munslemhinna.'Klorofyllen, den polerar våra tänder vita... och då menar jag polerar... inte som andra tandkrämer som slipar tänderna vita. För vad händer om vi slipar? Jo det bildas enmassa mikroskopiska repor på tandytan som bakterierna fastnar i lättare. Det vill inte jag i alla fall.
Sen har den här tandkrämen inget fluor. Det betyder att den är bra för både barn och djur.
Smaken? Jag tycker den är helt okej... inget drag så att man storknar men man känner sig ren och fräsch.
Vill du prova?
För mig har det blivit en helt ny mun med fräscha tänder och ett fräscht tandkött.
Den är dryg, man behöver bara ta en liten ärtstor klick på tandborsten för den löddrar enormt mycket.
Så den räcker för 3 personer i ca 3-4 månader.
Pris 98:- och jag har 90 dagars nöjd kundgaranti på den här produkten oxå.
Maila på [email protected] om du är intresserad
Nej, nu ska jag ta och gå ut i solen en stund innan skidskytte herrarna åker.
Må så gott och lev väl
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: